قله هزاربند93/5/17

ارتفاع:3350 متر

زمان اجرا:17/5/93

سرپرست:آزیتا اویسی

قله   هزار بند در منطقه البرز غربی و در جنوب شرقی قله کرچان واقع شده است.اگر از حسنکدر قصد صعود کرچان را کرده باشید حتما قله تیغه ای هزار بند را با دندانه های فراوان مشاهده خواهید کرد.

از ویژگیهای این قله در زمستان می توان تیغه های باریک،نقاب های متعدد وشیب های بهمنی را بیان نمود.صعود این قله در تابستان در اکثر جاها توام با سنگنوردی است ودر زمستان به صورت ترکیبی از سنگنوردی و یخنوردی صعود میشود.

صبح جمعه 17/5/93 ساعت 5صبح میدان کرج رابه سمت روستای حسنکدر از توابع جاده چالوس ترک می کنیم. حسنکدر روستایی در فاصله 60کیلومتری کرج بعد از شهرستانک وقبل از روستای گچسر است.

نزدیک ترین مرکز امداد و نجات واقع در منطقه نسا می باشد. ساعت 6:45 دقیقه به روستای حسنکدر رسیدیم.ساعت 7به سمت دره حرکت نمودیم. بعد از 1ساعت پیمایش در دره به یک دو راهی در انتهای دره میرسیم که مسیر سمت چپ را ادامه میدهیم تا جایی که از دره خارج شده وبه پای کوه میرسیم.در تابستان هوا در این منطقه بسیار گرم میباشد.در همان ابتدای مسیربا شیب بسیار تندی مواجه می شویم. اکثر مسیر درگیری با سنگ داشتیم.در مسیر رسیدن به قله باید از تیغه ای باریک عبور کرد.ساعت 12به قله رسیدیم.از فراز این قله سنگی زیبا می توان قلل آزاد کوه،منار،کرچان را به خوبی مشاهده نمود.

در ساعت 12:30 قله را ترک نمودیم.ساعت5 بعد از ظهر به روستا رسیدیم وساعت 6:30 به کرج بازگشتیم.

نکات مهم در صعود این قله:

1-همراه داشتن تجهیزات فنی(طناب انفرادی،کارابین،…)