آبشارهای لرستان24تا26اردیبهشت

DSC_0195 DSC_0052 DSC_0013

مجری: موسسه هفت خوان البرز – سرپرست آقای سید علی اکبرسیدزاده تلفن 09360515334 ساعت 10چهارشنبه شب بایکدستگاه مینی بوس به تعداد18نفرازچهارراه هفت تیربه سمت جاده ساوه حرکت کردیم وپس ازصی مسافت 500 کیلومتربه شهرخرم ابادمرکزاستان لرستان رسیدیم. درآنجا راهنما به ما پیوست . پس ازطی یک جاده فرعی اسفالته 64 کیلومتری به روستای بیشه واقع درمسیرراه آهن تهران به خوزستان رسیدیم. ازآبشاربسیار زیبای بیشه بازدید کردیم که به رودخانه سزارمیریزد، این رودخانه درکنار راه آهن به سمت خوزستان میرود ودرآنجا بنام رود دز میباشد. پس ازترک بیشه، دربعدازظهر همان روزپس ازطی یک جاده اسفالته پرپیچ وخم 40 کیلومتری درمدت یکساعت به آبشارهای معروف به گریت یا هفت چشمه درهمان منطقه رسیدیم، ازکنارجاده تا پای آنها 10 دقیقه فرود پرشیب لازم است، این آبشارهاازنوع رودخانه ای وبه تعداد هفت عدد بدنبال همندکه سه تایشان بلند است وآنها نیزبه رودخانه سزارمیریزند. پس ازترک آنجا وطی 34 کیلومترفاصله به خرم آبادرفتیم وازطریق جاده کمربندی وارد جاده فرعی دیگری شدیم که درمنطقه پاپی قراردارد وبه سوی ابشارهای نوژیان ووارک میرود. پس ازطی 35 کیلومتربه روستای سنگ تراشان که برای شب مانی درون ساختمان درنظرگرفته شده بودرسیدیم. تمام مدت شب وبامداد روزبعد باران شدیدی بارید. روز دوم ازذریاچه کیوکه یک دریاچه طبیعی است ودر داخل شهراست ونیزقلعه فلک الافلاک وموزه مردم شناسی لرستان که بسیاردیدنی است وآشار نوژیان واقع در7 کیلومتری روستای سنگتراشان  بازدید کردیم.روز سوم رهسپار آبشار وارک سدیم وپس ازطی 15کیلومترجاده اسفالت و8 کیلومترجاده خاکی به روستای خانی درانتهای مسیررسیدیم وپس ازسه کیلومترکوه پیمایی دریک منطقه جنگلی بسیاربا صفا به آبشاروارک رسیدیم که خیلی زیبا وازنوع رودخانه ای وسه طبقه است. درختان جنگلی بیشترازنوع بلوط وسپس پسته خودرویا بنه و گلابی خودرو واناروحشی وانجیر خودرو و زازالک و کیکم و چنار… در محدوده جنگلها نیز مراتع خوب ازنوع درجه یک ودو فراوان است. به علت دورافتادن ودست نخورده بودن منطقه بسیاری ازجانوران وحشی بویژه پلنگ وخرس وشغال وسنجاب وسمندر لرستانی فراوان است درصورتیکه این جانوران درخیلی ازنواحی دیگرکشورکمیاب ودرمعرض خطراعلام شده اند