صعود به قله ناظر کوچک(۱۳ مرداد۹۶)

بنام خدا

قله های ناظر (بزرگ و کوچک) از مطرح ترین قلل البرز می باشند که در میان مرز البرز مرکزی و شرقی قرار دارند.
مسیر های دسترسی به این قله عبارتند از:
۱- شمال روستای نمارستاق
۲- جنوب غرب روستای نج
۳-جنوب شرق روستای کَلا
از جنوب به قله ناظر بزرگ ۴۳۰۰ متر – از شمال به قله سبحان الله ۳۴۵۰ متر – از شرق به قله نمارستاق ۳۵۰۰ متر
مسیر روستای کلا:
جاده چالوس – کیلومتر ۸۳ پل زنگوله– جاده بلده و یوش – کیلومتر ۸۰ بعد از شهر بلده –روستای ولاشید – جنوب روستای ولاشید هفت کیلو متربسمت امامزاده محمد– روستای کلا
ارتفاع روستای کلا ۲۴۵۰ متر- ارتفاع قله ۳۹۰۰ متر – طول مسیر رفت و برگشت ۱۷ کیلومتر
گزارش برنامه:
طبق برنامه گروه روز جمعه ۹۶/۰۵/۱۳  ساعت۴:۱۵ صبح اعضا شرکت کننده در برنامه اول خیابان چالوس روبروی مسجد جامع حاضر شده با سه دستگاه خودرو شخصی بسمت روستای کلا حرکت کردیم.
در ساعت ۸ به روستای کلا رسیدیم و پس از اماده شدن ساعت ۸:۱۵ گروه به سر قدمی افشین مایلی و عقبداری مجید دهباشی و سرپرستی عباس بختیاری در هوای خنک تابستانی حرکت را از روستا آغاز کردیم .
بعد از عبور از کنار امامزاده با پیمودن شیب بر روی یال قرار گرفتیم و با حرکت بروی یال پس از یک ساعت در سایه تیغه سنگی چند دقیقه ای صبحانه را صرف کرده و به مسیر ادامه دادیم ،با طی شیب بسیار تند بروی یال اصلی مسیر صعود قرار گرفتیم و از انجا چهره با شکوه قله دماوند نمایان گردید.
درساعت ۱۲:۳۰گروه به لطف خدا و تلاش همنوردان موفق به صعود قله ۳۹۰۰ متری ناظر کوچک گردید. همنوردان به هم تبریک گفته عکس های به یادگار گرفتیم .
از روی قله،در جنوب شرقی دماوند با تمام ابهت خود نمایی می کرد در جنوب قله ناظر بزرگ و پشت ان خط الراس چپکرو دیده می شد، قله ازاد کوه نیز در غرب ولی در دوردست ها دیده می شد. چند دقیقه ای صرف خوردن نهار ومیوه شد و ساعت ۱۳:۱۰ بسمت پایین حرکت نمودیم. در ساعت ۱۶:۲۰به روستا رسیدیم و پس از شستن دست صورت از اب خنک چشمه روستا ، اقای بختیاری با بریدن هندوانه های شیرین خستگی را از تن دوستان بدر کرد .سپس به سمت کرج حرکت کرده در ساعت ۲۰:۴۵ به کرج رسیده برنامه به پایان رسید.
در مسیر انتن دهی موبایل وجود داشت.قبل از حرکت اب به مقدار کافی باید از روستا برداشت در مسیر چشمه آبی وجود ندارد.
شرکت کنندگان: آقایان – دهباشی – قرنلی– مایلی– اصغری- جلیلوند و امینی فر و مهمانان طاهر خانی- کلانتری– کمالی