صعود به قله خلنو (۳۰و۳۱ شهریور۹۶)

به نام خدا

برنامه دو روزه صعود به قله خلنو از روستای لالان جاده اوشان فشم بخش رودبار قصران و برگشت از دره وارنگه رود جاده دیزین و چالوس.

طبق قرار قبلی ساعت ۴:۱۵ صبح با یک دستگاه خودرو ون از کرج به مقصد ،روستای لالان حرکت کردیم و در ساعت ۵:۵۰به روستا رسیدیم و پس از اماده نمودن وسایل و کوله ها ، در ساعت ۶ صبح حرکت به سمت بالای روستا و در مجاورت رودخانه لالان را آغاز کردیم و در ادامه پس از گذر از یک پل فلزی به سمت چپ رودخانه و قرار گرفتن در پاکوب ، ادامه مسیر داده و پس از تقریبا نزدیک یک ساعت به تنگه لالان در بالا دست روستا رسیدیم و از آنجا در ارتفاعات بالا به یک گله کل و بز وحشی برخورد کردیم که از فاصله دور ، صعود مارا نظاره گر بودند و در ادامه پس از عبور از چشمه های تلخاب و زنگاب در ساعت ۹:۲۰ دقیقه در بالا دست آبشار لالان برای استراحت و صرف صبحانه توقف کردیم و پس از خوردن صبحانه و برداشتن آب از از یک سرچشمه در بالای آبشار لالون در ساعت ١٠ حرکت از یک شیب تند از سمت چپ را آغاز نموده و سرانجام در ساعت ۱۱:۱۵ به گردنه ورزاب در ارتفاع ٣٨۵٠ متری رسیدیم .

پس از استراحت حرکت به سمت قله خلنو را از خط الراس قله برج آغاز کردیم و پس ازمشقت فراوان با توجه به کوله های سنگین برای برنامه دو روزه ، بالاخره در ساعت ٣ بعد از ظهر به قله مخروطی و سبز رنگ خلنو در ارتفاع ۴٣٨۵ متری رسیدیم و پس از خواندن سرود و گرفتن عکس یادگاری در کنار تابلو یادبود مرحوم ابراهیم شیخی ونظاره کردن قلل اطراف و دماوند سرافراز ، حرکت به سمت برکه خلنو را از یک شیب تندآغاز کردیم و در ساعت ١۶ به دریاچه خلنو رسیدیم و پس از صرف ناهار و استراحت به مدت یک ساعت در ساعت ١٧ حرکت به سمت پایین دره در جهت مسیر رودخانه منشعب از برکه را آغاز نموده و در ساعت ۱۸:۴۵ به محلی به نام دو آب وارنگه رود رسیدیم و در بین تلاقی دو رود در یک مکان بلند نسبت به سطح رودخانه در کنار یک سنگ بزرگ اقدام به برپایی چادر و کمپ نمودیم و پس از صرف چای آتیشی و سوپ گرم به درون چادر ها رفته و همگی پس از نزدیک به ١٣ ساعت کوهپیمایی سخت و طاقت فرسا همراه با نجوای دلنشین آب دو رودخانه به خواب عمیقی فرورفتیم.

روز دوم؛

ساعت ۷:۳۰ صبح روز جمعه پس از برخاستن از یک خواب راحت و صرف صبحانه به همراه چای تازه دم آتیشی اقدام به جمع آوری چادرها و بستن کوله ها نموده و در ساعت ١٠ صبح در جهت رودخانه وارنگه رود از پاکوب سمت راست رود به سمت پایین دره حرکت کردیم و در طی مسیر پس از گذر از دره های فرعی منتهی به قلل کمانکوه و سوتک بزرک و خرسلک و تیغه های سرخاب در ساعت ۱۳:۳۰ به دره شیر کمر که یکی از مسیرهای طولانی صعود به قلل آزادکوه و کمانکوه و سرماهو و یخچال و سوتک کوچک و بزرگ میباشد رسیدیم .

پس از صرف نهار و استراحت ، در ساعت ۱۴:۳۵ به سمت روستای وارنگه رود حرکت کردیم و سرانجام در ساعت ۱۵:۳۰به روستا رسیدیم و پس خوردن هندوانه و بستنی بین راه در ساعت ١٨ به کرج رسیدیم .

تعداد نفرات: ۵ نفر آقایان مسعود خالو باقری (سر قدم )، محمود لطفی ، غلام کارگری ، علی احمدپور ، امیر خاکی فیروز (عقب دار )