صعود به قله سرخاب (۱۴ مهر ۹۶)

بنام خدا
سرخاب نام قله ایست به شکل یک دوقلوی سنگی واقع در البرز مرکزی .قله شرقی به قله سوتک و قله غربی به قله دونا متصل میگردد.
دامنه های جنوبی سرخاب به دره وارنگه رود و دامنه های شمالی به روستای دونا میرسد.

صبح جمعه ساعت ۵:۱۵ دقیقه ۸ نفر از همنوردان با ۳ دستگاه خودرو شخصی به سمت روستای وارنگه رود حرکت کردیم ،پس از رسیدن به روستای وارنگه رود و پس از ۱۵ دقیقه نرمش ساعت ۶:۴۵ دقیقه حرکت با سرقدمی جناب برازنده و عقبداری خانم اویسی آغاز شد.
هوا نسبتا سرد بود ،ساعت ۷:۳۰ به ابتدای مسیر صعود از دره وارنگه رود رسیدیم و سوار بر یال منتهی به قله شدیم و پس از یک ساعت پیمایش توقف کوتاهی برای صرف صبحانه صورت گرفت.
کم کم مسیر زیر پوشش برفی که در شبانه روز گذشته باریده بود قرار میگرفت و هرچه بیشتر پیش میرفتیم به مقدار برف در مسیر پیش رو افزوده میشد که این مهم در چهاردهمین روز مهرماه اولین صعود زمستانی سال ۹۶ را برایمان تداعی میکرد و از مناظر زیبا و پوشیده از برف قلل اطراف نیز لذت می بردیم.
در نهایت ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه همنوردان به همراه باد نسبتا شدید و سرد موفق به صعود قله ۳۹۰۰ متری سرخاب گردیدند،بدلیل وزش باد و برودت هوا سریع به سمت پایین حرکت کردیم و در همان منطقه ای که صبحانه صرف شده بود مشغول به صرف نهار شدیم و سپس ادامه مسیر داده و در ساعت ۱۶:۱۵ دقیقه به روستای وارنگه رود رسیدیم و برنامه به پایان رسید.